در اخرین روزازهفته دفاع مقدس ازجمعی ازایثارگران درزمینه های هنری شعر، تئاتر،فیلم،مطبوعات و رسانه،مداحی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تجلیل شد.
کد خبر: ۱۳۴۰۰۵۳
مراسم تجلیل از ایثارگران عرصه فرهنگ و هنر در استان البرزبه گزارش جام جم آنلاین البرز در این مراسم آقای اقای ناصر مقدم مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس به مثابه یک دانشگاه است .درست است که دفاع مقدس با همه فراز و نشیب هایش به اتمام رسید، اما این دانشگاه هرگز تعطیل نمی شود وهمواره محملی است برای تربیت انسانهای آزاده.
وی با بیان اینکه جوانان ایران دردوران دفاع مقدس با تفکرامام خمینی(ره) دردانشگاه دفاع مقدس درس خواندند افزود: فرهنگ جبهه وجنگ باید به نسلهای آینده ونسل فعلی که دوران جنگ و دفاع مقدس را درک نکردند منتقل شود.
در این مراسم همچنین دکتر سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد و این بازسازی باید براساس خرد باشد گفت:دفاع مقدس ما یک حقیقت فرهنگی و یک حقیقت زنده است.
وی افزود: دفاع مقدس ما یک افسانه و داستان نیست بلکه الگوی عینی ماست.ما باید ارزشهای دفاع مقدس را فرهنگ کنیم تا وارد جامعه شود و تاثیرخود را بر ذهن و روان افراد جامعه بگذارد.
سوقندی سپس به شهادت سردار سلیمانی به عنوان نقطه عطفی در زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهادت شهید سلیمانی برای چوانان ما یک انقلاب فرهنگی ایجاد کرد وتاثیرات آن تا ابد جاودانه خواهد ماند.
لازم به ذکر است در پایان این برنامه با اهدای لوح از از ایثارگران هنرمند در رشته های تئاتر،فیلم،شعر،مداحی ،عکس، کتاب ، و مطبوعات تجلیل شد. در زمینه رسانه و مطبوعات با اهدای لوح یادبود از محمد تقی حسنی پیشکسوت مطبوعاتی و سرپرست روزنامه جام جم البرز تقدیر شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها