مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت:

کشتار بیش از 600 هزار راس دام سبک و سنگین

 مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت : سال گذشته بیش از 600 راس دام سبک و سنگین کشتار شدند که از این تعداد 620 هزار راس دام سبک و 74 هزار راس دام سنگین بود.
کد خبر: ۱۴۰۷۵۰۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، ناصر عسکری فرد در همایش غذای حلال با محوریت ذبح و صید شرعی، تشکیل نمایندگی ولی فقیه در سازمان وزارت کشور و سازمان دامپزشکی را از برکت های انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: نظارت شرعی و بهداشتی دو بال از مواد غذایی حلال و بهداشتی هستند که تفکیک پذیر نیستند.

وی با اشاره به اینکه صنعت حلال در کل دنیا وجود دارد افزود: صنعت حلال در کشورهای غربی و جوامع اسلامی روز افزون است چون به این موضوع پی برده اند که غذای حلال از موارد بهداشتی سالم تر است .

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در حال حاضر 23 کشتارگاه سنتی و صنعتی دام و 8 کشتارگاه طیور در سطح استان فعال است که قصد داریم سالجاری به تعداد انها اضافه کنیم.

عسکری فرد با بیان اینکه در سال گذشته 620 هزار راس دام سبک و 74 هزار راس دام سنگین تحت نظارت بهداشتی کشتار شد تصریح کرد: در این مدت 8 هزار و 120 تن گوشت دام سبک و 12 هزار و 150 تن دام سنگین با نظارت بهداشتی وارد بازار شد؛ همچنین سال گذشته 170 تن گوشت به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی ضبط و معدوم سازی شد .

وی ادامه داد: سال گذشته 39 میلیون قطعه مرغ کشتار شد که 68 هزار تن گوشت بهداشتی، سالم و شرعی به بازار عرضه شد؛ از این مقدار 330 تن گوشت مرغ نقیصه بهداشتی و شرعی داشتند که ضبط و معدوم سازی صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار کرد: 40 نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه ها حضور دارد که در ایام مختلف سال مثل عید فطر، عید غدیر، ماه محرم و ... 20 نفر به آنها اضافه می شود.

به گفته وی؛ 170 مورد بازرسی توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در سطح استان انجام شد. عسکری فرد بیان کرد: برای ناظرین شرعی خوزستان سه دوره آموزشی در استان و دو دوره نیز در خارج از کشور برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها