قهرمانی کشتی فرنگی و وزنه‌برداری نوجوانان در آسیا و جهان

حماسه نوجوانان ایران

در روزهای آخر هفته نوجوانان ایران لحظات درخشانی را در رشته‌های مختلف ورزشی رقم زدند. همزمان با قهرمانی تیم نوجوانان ایران در وزنه‌برداری آسیا، تیم نوجوانان ایران در رشته فرنگی نیز به قهرمانی در جهان رسید.
کد خبر: ۱۴۱۸۳۶۶

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در رقابت‌های جهانی ترکیه با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز به‌عنوان قهرمانی دست یافت.

رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۹ لغایت ۱۱ مردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ایران با مدال طلای پیام احمدی در وزن ۴۸ کیلوگرم، مدال نقره احمدرضا محمدیان در وزن ۷۱ کیلوگرم و ۲ مدال برنز علیرضا امیری در وزن ۴۵ کیلوگرم و امیرحسین عبدولی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به‌عنوان قهرمانی دست یافت.

در رده‌بندی تیمی ایران با ۱۱۳ امتیاز به‌عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های آذربایجان با ۱۰۸ و گرجستان با ۹۶ امتیاز دوم ‌وسوم شدند. محسن سوریان، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی نوجوانان پس از این قهرمانی گفت: تمام تلاش‌مان این است که این کشتی‌گیران حفظ شوند تا در سال‌های آینده برای کشتی کشور در رده سنی بزرگسالان افتخارآفرین باشند و از میان آنها قهرمان المپیک و جهان  داشته باشیم.

۷۴۱
تیم‌ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در بخش پسران با این امتیاز قهرمان آسیا شد. آن‌هم در رقابتی نزدیک با ازبکستان. ازبک‌ها
۷۳۲ امتیاز کسب کردند اما برای بردن جام قهرمانی ۹ امتیاز کم آوردند.

۲۳
در کنار قهرمانی تیمی، پسران نوجوان وزنه‌ برداری ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۳ مدال خوشرنگ کسب کردند تا از این حیث هم صدرنشین باشند؛ با ۹ مدال طلا، ۱۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز.

۵۴
تا قبل از رقابت امروز دسته فوق سنگین جوانان، کاروان وزنه‌برداری ایران در دو بخش دختران و پسران موفق به کسب ۵۴ مدال شدند که در نوع خودش بی‌سابقه است. آینده وزنه‌برداری ایران با این مدال‌ها روشن است.

۲۰
این عدد هم سهم دختران نوجوان و جوان وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های امسال قهرمانی آسیاست. کسب ۲۰ مدال خوشرنگ از جمله ۵ مدال طلا و البته دو عنوان قهرمانی آسیا در دو رده سنی مختلف.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها