عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط کنونی و با توجه به افزایش هزینه های جانبی که برخی نانوایان را مجبور به افزایش قیمت نان کرده است 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط کنونی و با توجه به افزایش هزینه های جانبی که برخی نانوایان را مجبور به افزایش قیمت نان کرده است 
کد خبر: ۱۴۱۸۴۳۳

جعفر قادری درباره شایعه گرانی نان به جام‌ جم آنلاین گفت: برای عدم تغییر قیمت نان باید به سمتی برویم که تولید را از حالت سنتی خارج کنیم تا به این ترتیب مقیاس تولید را افزایش دهیم و به تبع آن هزینه‌های تولید نان نیز کاهش یابد تا افزایش سایر هزینه‌های قبل از تولید نان، روی قیمت تمام شده تاثیر چندانی نداشته باشد.

وی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر گران شدن نان در برخی نقاط گفت: بخش عمده‌ای از قیمت نان مربوط به آرد و گندم است، قیمت آرد و گندم نیز توسط دولت افزایش نیافته بلکه هزینه های جانبی از جمله هزینه آب و برق و ... اضافه شده و طبیعی است با توجه به افزایش این هزینه‌ها اگر تغییری در قیمت نان صورت نگیرد نانوایی ها ناچار به تعطیلی کسب و کار خود می شوند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر این است که قبلا بدون حساب و کتاب به  نانوایی‌ها آرد ارائه می شد و آنها نیز برای پوشش سایر هزینه های خود مقداری از آرد را می فروختند اما در حال حاضر این کار سیستمی شده است و دیگر چنین امکانی برای آنها وجود ندارد یعنی تقریباً امکان عرضه نان خارج از سیستم وجود ندارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در عین حال گفت: ممکن است قبلا در برخی شهرستان‌ها قیمت نان اضافه نشده باشد و در حال حاضر اقدام به چنین کاری کرده باشند و قیمت نان را تغییر داده باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: نکته دیگری که باید به آن‌ توجه کنیم این است که در حال حاضر خود دولت آرد را کیلویی ۱۵ هزار تومان خریداری کرده و با اضافه شدن سایر هزینه ها از جمله هزینه حمل و نگهداری آن در سیلو و غیره در عمل به حدود ۲۰ هزار تومان برای دولت تمام می‌شود.

قادری تصریح کرد: در چنین شرایطی برای عدم تغییر قیمت نان باید به سمتی برویم که تولید را از حالت سنتی خارج کنیم تا به این ترتیب مقیاس تولید را افزایش دهیم و به تبع آن هزینه‌های تولید نان نیز کاهش یابد تا افزایش سایر هزینه‌های قبل از تولید نان روی قیمت نان تاثیر چندانی نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها