امروز مردم خراسان جنوبی و سیستان‌ و بلوچستان با رهبر انقلاب دیدار می کنند

شوق دیدار

شمارش معکوس برای دیدار جمعی از مردم سیستان‌و‌بلوچستان و خراسان‌جنوبی با مقام معظم رهبری به پایان رسید و مدعوین پس از لحظه‌شماری بسیار، به وصال یاری رسیدند که مدت‌هاست آرزوی دیدارش را داشتند و سال‌ها منتظر رسیدن این لحظه بودند.
کد خبر: ۱۴۲۲۴۵۰
نویسنده امین صبحی - دبیر گروه سیاسی

قرار بود این دیدار سال‌ها قبل انجام شود و مرزبانان خونگرم و دلاور کشورمان زودتر از اینها به دیدار رهبری بیایند، اما ویروس منحوس کرونا مانع از این اتفاق شد و فراق به طول انجامید تا این‌که امروز ۲۰شهریور بیش از ۳۰۰۰نفر از زنان و مردان شیعه و سنی سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی مهمان حسینیه امام‌خمینی(ره) شدند تا از نزدیک به بیان مسائل خود پرداخته و از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهره‌مند شوند. رهبر انقلاب هم به‌واسطه تبعید پرمحنت‌شان در ایام ستمشاهی با مردم سیستان‌وبلوچستان مانوس بوده و درباره آنها گفته‌اند: «مردم بلوچ مردمی هستند که محبت‌شان زیاد است؛ مردم گرم، صمیمی، باصفا و البته بااستعداد؛ استعداد هم در آن استان خیلی زیاد است... در بخش سیستان هم همین‌جور. مردم سیستان مردمی هستند که از لحاظ گذشته‌ تاریخی در بین همه‌ اقوام ایرانی کم‌نظیرند. گذشته‌ سیستان یک گذشته‌‌ خیلی فوق‌العاده برجسته و درخشانی است‌.» شاید برخورداری از همین استعدادهای مادی و معنوی باعث شده این استان همواره در موقعیت‌های مختلف تاریخی خوش‌درخشیده و از جان و مال خویش برای پاسداری از انقلاب اسلامی و اهداف آن مایه گذاشته است البته وجود برخی کاستی‌ها ازجمله فقر و عدم برخورداری از امکانات در این استان مشهود است و بعضا دستمایه عنادورزی به جمهوری اسلامی ایران شده است. مطمئنا دیدار با رهبر انقلاب بعد از اتفاقات ناگوار سال گذشته می‌تواند نقش موثری را در وحدت شیعه و سنی داشته و نقشه‌های شوم دشمنان در ایجاد تفرقه بین فرق و اقوام ایرانی را نقش بر آب کند. مطمئنا حواشی این دیدار و گفت‌وگوی صمیمی مردم با رهبر انقلاب حاوی نکات ارزشمند و وحدت‌آفرینی خواهد بود.

تدوین سیاست‌های کلی نظام

نقش و جایگاه مقام معظم رهبری به‌عنوان شخص اول مملکت در تدوین سیاست‌های‌ کلی نظام و چشم‌اندازهای آتی کشور بر کسی پوشیده نیست. یکی از دیدگاه‌ها و مسائل مورد توجه ایشان موضوع توسعه مناطق محروم و مرزی است که با توجه به عشق و علاقه ایشان به مردم استان سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی مزیتی نسبی را برای این استان رقم زده است. به‌همین‌دلیل دیدار امروز این مردم غیور با رهبری و رهنمودهای ایشان را می‌توان یکی از اتفاقات مهم و تاریخی برای تمام ملت ایران دانست، چراکه توجه و اهمیت ویژه به مناطق مختلف کشور لازمه توسعه هر کشور است.سیستان‌وبلوچستان یکی از استان‌های جنوب‌شرقی ایران است که مردم این منطقه با فرهنگ و زبان خاص خود، تاریخی دلنشین و نیازهای اجتماعی خود به‌تدریج توانسته‌اند در فرآیند توسعه کشور نقش مهمی ایفا کنند. این منطقه به‌دلیل ویژگی‌های جغرافیایی‌اش مهم‌ترین مرزهای ایران با کشورهای همسایه ازجمله پاکستان و افغانستان را تشکیل می‌دهد و از اهمیت استراتژیک ویژه‌ای برخوردار است. یکی از اهمیت‌های این دیدار که به درخواست مردم این استان‌ها امروز انجام شد این است که نشان می‌دهد دولت و مقامات کشور به توسعه و پیشرفت مناطق مرزی و محروم اهتمام ویژه‌ای دارند و این امور در دستورکار اصلی دولت و مقامات قرار دارد. همچنین، این دیدار که با حضور نمایندگان واقعی مردم اعم از شیعه و سنی برگزار شد نمادی از وحدت و همبستگی ملت ایران است و نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری با همه قومیت‌ها و اقلیت‌های ایران ارتباط دوستانه و مؤثری دارند. به‌علاوه، این دیدار به‌عنوان یک فرصت برای شناخت بهتر از مسائل محلی و نیازهای مردم منطقه و همچنین برای ارائه راهکارهای توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی این منطقه مورد توجه قرار می‌گیرد.

علاقه شخصی

شاید مرور این بخش از سخنان رهبری در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان سیستان‌و‌بلوچستان بتواند تا حدودی از میزان علاقه وافر ایشان به مردم سیستان‌و‌بلوچستان پرده‌‌برداری کند: «جذاب بودن این قضیه برای این حقیر ناشی از چند عامل است. یک عامل، علاقه خود من به این استان است. ما یک برهه‌ای در استان سیستان‌و‌بلوچستان توقف داشتیم که مدت طولانی‌ای هم نبود، لکن خدای متعال شرایط را جوری پیش‌آورد که انس ما با این استان و مردم این استان مثل یک انس چندین‌ساله بشود؛ این کار خدا بود والا ما در آنجا خیلی نماندیم.» ناگفته نماند که لباس محلی بلوچ تنها لباس اقوام است که تابه‌حال مقام معظم رهبری آن را به تن کرده و با آن عکس دارند.

خونخواهی

یکی از مسائل مهم و اساسی پیرامون توجه و اهتمام ویژه حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای به مسأله سیستان‌وبلوچستان و موضوع حوادث سال گذشته بود که ایشان جهت احقاق حق و حقوق آنها تیم ویژه‌ای را به این استان اعزام کردند که در نهایت تصمیمات و اقدامات خوبی دراین‌باره صورت گرفت و تمهیدات این دیدار نیز از دستاوردهای این تیم ویژه بود که نصیب مردم سیستان‌و‌بلوچستان شد.

newsQrCode

نیازمندی ها