تلاوت آیاتی از سوره مبارکه حجرات با صدای حبیب صداقت مورد توجه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) قرار گرفته و ایشان این تلاوت زیبا را تحسین کرده‌اند.
تلاوت آیاتی از سوره مبارکه حجرات با صدای حبیب صداقت مورد توجه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) قرار گرفته و ایشان این تلاوت زیبا را تحسین کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۳۸۳۹۳

حبیب صداقت، قاری جوان از همکاران ارزیاب معاونت صدا که در رادیو تلاوت مشغول به کار است، خوشخوان کشورمان که با حضور در جلسات اساتید بزرگ پای به این عرصه گذاشت، اما در ادامه منابع علمی در حوزه تلاوت را هم مطالعه کرد و با شرکت در آزمون‌های ارزیابی، جزو اولین قاریانی بود که مدرک تخصصی تلاوت را اخذ کرد که معادل کارشناسی ارشد است. صداقت به‌دلیل کسب رتبه برتر در مسابقات سراسری قرآن کریم به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی به مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه اعزام شد و در آنجا به مقام سوم رسید. تلاوت‌های صداقت در سال‌های اخیر از رسانه‌های مختلف پخش می‌شود که یکی از این رسانه‌ها رادیو تلاوت است. به همین منظور با او گفتگو کردیم.

خبرنگار ما از تماس دفتر رهبری طی روز‌های اخیر خبر داد و گفت: چند روز پیش، از دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با من تماس گرفته شد و گفتند که آقا یکی از تلاوت‌های شما را از رادیو تلاوت گوش داده و ضمن تحسین این تلاوت خواستند با شما تماس بگیریم سلام و تحسین ایشان را به شما برسانیم.

این قاری قرآن ادامه داد: این اتفاق برایم بسیار خوشحال‌کننده بود و در ادامه بررسی کردم که کدام تلاوت من را آقا گوش داده و تحسین کرده‌اند. تلاوت آیات ۱ تا ۱۰ سوره مبارکه حجرات تلاوتی است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) آن را تحسین کرده‌اند.

وی افزود: رشته تحصیلی‌ام مهندسی مکانیک در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات از دانشگاه علامه است، از سال ۹۰ توفیق همکاری با سازمان صداوسیما را دارم و از رادیو قرآن کارم را شروع کردم و در سال‌های ۹۱ تا ۹۳ امریه سربازی شدم، بعد از آن با سیمای قرآن و با حوزه ریاست چند سالی همکاری داشتم، اخیرا هم در قسمت نظارت رادیو قرآن مشغول به فعالیت هستم.

صداقت خاطر نشان کرد: کار قرائت را از سن پنج، شش سالگی آغاز کردم، پدرم خودشان از هنرمندان آواز سنتی بود و خیلی علاقه داشت ما هم در فضای تلاوت قرآن و صدای‌مان را در این عرصه معنوی به کار بگیریم. به‌گفته وی، استاد دهقانی‌زاده عزیزی هم بود که در محل سکونت ما جلسات خانگی را دایر کردند که به صورت چرخشی در بین منازل برگزار می‌شد. برادران بزرگ‌ترم که شش، هفت سال از من بزرگ‌تر بود، آن‌ها ابتدا به فراگیری تلاوت و شرکت در جلسات ایشان رغبت نشان داد، فضا هم فضای هنری و قرآنی بود. من در خانه می‌شنیدم بالاخره برادرانم می‌خواندند، بعد که سنم به شش و هفت سال رسید، خودم هم در جلسات حاضر شدم. یادم است اولین تلاوتی که تقلید کردم، تلاوت استاد غلوش بود سوره بروج که آن زمان در سیمای جمهوری اسلامی در شبکه‌های یک و دو قبل از اذان پخش می‌شد را حفظ کردم و در جلسه قرآن، ارائه دادم و خیلی استقبال گرمی از تلاوت من شد و خود استاد جلسه و افرادی که حاضر بودند، خیلی به من انرژی دادند و همان باعث شد که کارم را به صورت جدی‌تر دنبال کنم.

صداقت افزود: قاری‌ها در اوایل کار از افراد مختلف تقلید می‌کنن، من که نباید تعریف کنم؛ ولی اساتید که اساتید فن هستند، گفتند شما به یک ویژگی‌هایی در تلاوت دست پیدا کردید. ولی مکتب تلاوت بنده به محمد عمران، محمد رفعت و مصطفی اسماعیل سه تا از اساتید برجسته مصری شبیه است. من از اینها، حس در تلاوت قرآن و الحان را گرفته‌ام. مقام‌های کسب شده مقام اول دانشجویان در سال ۱۴۰۰ نفر اول مسابقات دانشجویی کل کشور، اولین رتبه مسابقات بین‌المللی، مربوط به مسابقات ترکیه که در ۲۷ سالگی رتبه سوم را کسب کردم. اخیرا هم در مسابقات سراسری قرآن کریم که در بجنورد برگزار شد، توانستم به لطف خدا رتبه سوم را کسب کنم و مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی پیش رو را از آن خود کنم خالی از لطف نیست که بگویم در سال ۱۳۹۶ در مناظره‌های ریاست جمهوری که برگزار شد، در هر سه مناظره بنده تلاوت داشتم.

تعداد بازدید : 45
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها