نظامیان اسرائیلی در تازه‌ترین جنایت، پیش از عقب‌نشینی از یک محله در غزه، پیکر‌های دست‌کم ۱۵۰ شهید تازه دفن شده در قبرستان این محله را ربودند.
کد خبر: ۱۴۳۹۵۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه، امروز (شنبه، ۶ ژانویه) گزارش داد که ارتش اسرائیل در جدیدترین جنایت خود، اقدام به نبش قبر ۱۱۰۰ نفر در قبرستان محله التفاح (واقع در شمال شرق شهر غزه) کرده است و پیکر‌های شهدای تازه دفن شده را بدون توجه به حرمت اموات و قبورشان از آن خارج کرده است.

بر اساس این گزارش، اشغالگران پس از نبش قبر و زیر و رو کردن این قبرستان با بولدوزر‌های نظامی، پیکر‌های نزدیک ۱۵۰ نفر از شهدایی که جدیدا دفن شده بودند، به سرقت بردند و به محل نامشخصی انتقال دادند. امری که موجب شد تا شبهه دزدیدن اعضای بدن شهدا و ارتکاب جنایتی دیگر، بار دیگر قوت بگیرد. 

این در حالی است که نظامیان اسرائیلی پس از ده روز نبرد مرگبار با مقاومت مجبور شدند، دیروز جمعه از دو محله التفاح و الدرج در غزه عقب‌نشینی کنند، اما در تلافی این شکست، بسیاری از مناطق مسکونی را با خاک یکسان کردند و قبرستان محله التفاح را زیر و رو کردند.

این نخستین‌بار نیست که رژیم صهیونیستی اقدام به ربودن پیکر‌های شهدای غزه کرده، آخرین مورد آن به تحویل پیکر‌های ۸۰ شهید غزه به طرف‌های فلسطینی در رفح باز می‌گردد. جنبش حماس اعلام کرد که این پیکرها، به صورت مثله و دست‌کاری شده تحویل شده‌اند که در رفح دفن شدند. اشغالگران اعضای حیاتی بدن این شهدا را ربوده بودند، همانطور که قبلاً قبور را در جبلیه نبش کرده و پیکر‌های شهدای جدید را نیز از آنجا ربوده بود. این در حالی است که پیکر‌های ده‌ها نفر از این شهدا هنوز تحویل نداده است. 

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه در نود و دومین روز جنگ غزه، ضمن محکوم کردن این جنایت «وحشیانه و غیراخلاقی»، از سکوت سازمان‌های بین‌المللی فعال در نوار غزه در قبال این جنایات وحشیانه ابراز تعجب کرد و از همه کشور‌های آزاده دنیا و جامعه بین‌المللی خواست تا جنایات اشغالگران و نسل‌کشی مردم فلسطین را که تا به امروز قربانیان آن به ۹۰ هزار شهید، مجروح، مفقود و اسیر رسیده، متوقف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها