مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز اعلام کرد:  

بازآفرینی بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت را در ۶۲ محله هدف بازآفرینی شهری اهواز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: برای نوسازی کل ناوگان تاکسیرانی به یک هزار و ۳۵۰ فقره تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز است که برای ظرفیت های بزرگ صنایعی مثل مناطق نفت خیز جنوب در استان خوزستان عدد بسیار کوچکی است و با همت صنایع می‌توان تمام خودروهای فرسوده اهواز را نوسازی کرد چرا که همه آنها هم از خدمات حمل و نقل شهری بهره‌مند هستند لذا همانطور که کمیته امداد و بهزیستی پای کار آمده‌اند از صنایع مطالبه می‌کنیم که در این خصوص پای کار بیایند.
کد خبر: ۱۴۴۶۳۴۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین _ خوزستان: امیر صفی خانی شامگاه چهارشنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ در حاشیه نخستین نمایشگاه روایت خدمت ( نمایشگاه جامع مدیریت شهری شهرداری کلانشهر اهواز) در نشست خبری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، اظهار کرد: در شهریور ماه ۱۴۰۱ که بنده افتخار پیدا کردم در تاکسیرانی خدمتگزار باشم، شهر اهواز دارای ۲ هزار دستگاه تاکسی بود که متاسفانه از این تعداد ۹۰ درصد ناوگان یعنی تقریباً یک هزار و ۸۰۰ دستگاه فرسوده و با عمر بالای ۱۱ سال بودند. سال ۸۹ در فاز اول هدفمندی یارانهها، تعداد تاکسیهای اهواز ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه بود که بعد از قریب به ۱۳ سال نه تنها در بحث تاکسی اهواز پیشرفتی نداشتیم بلکه یک پس رفت و کاهش چشمگیر را شاهد بودیم.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز مهمترین عامل و حلقه مفقوده ۲ حوزه توسعه و نوسازی را عدم ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان تاکسی اعلام و عنوان کرد: متاسفانه در شهر اهواز از سال ۹۳ قریب به ۱۱ سال به این موضوع پرداخته نشده بود و در این مدت تنها ۹۷ دستگاه تاکسی نوسازی شده بود، همچنین به مدت ۳ سال میزان نوسازی صفر بود در واقع میتوان گفت بالاترین آمار نوسازی در سال ۹۵ به میزان ۷۴ دستگاه بوده است.

نوسازی ناوگان اولویت اول سازمان تاکسیرانی اهواز

وی گفت: مهمترین اقدامی که نیاز بود و ما آن را پیگیری کردیم تامین تسهیلات برای نوسازی ناوگان بود چرا که برای توسعه و افزایش تاکسی در اهواز سایت توسعه کشور ۳ سال بسته است بنابراین نوسازی ناوگان را اولویت اول سازمان تاکسیرانی قرار دادیم که این از مهمترین اقدامات انجام شده است.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز بیان کرد: به حمدالله با یک همکاری بین بخشی بین سازمان تاکسیرانی و کمیته امداد امام خمینی، برای اولین بار تفاهمنامهای جهت اعطای ۲۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به رانندگان تاکسی اخذ شد، در سال ۱۴۰۱ زمانی که قیمت سمند سورن پلاس ۲۷۶ میلیون تومان بود تاکسیرانی اهواز بالاترین وام در کشور را پرداخت کرد که در این اقدام ۸۰ درصد قیمت خودرو یعنی ۲۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۴ درصد ۷ ساله پرداخت شد، مابقی وجه نیز همان قیمت خودروی فرسوده بود که عملاً میتوان گفت نوسازی ناوگان به صورت کلید به کلید انجام شد.

 

صفی خانی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نیز این مسیر را ادامه دادیم و با توجه به اینکه قیمت خودروی سورن به ۳۶۲ میلیون تومان ارتقا پیدا کرد موفق شدیم با همکاری کمیته امداد امام خمینی مبلغ وام را به ۲۸۰ میلیون تومان افزایش دهیم که باز هم میتوان گفت بالاترین میزان وام در کشور را در بخش نوسازی ناوگان پرداخت کردهایم. همچنین در همان سال موفق شدیم ۱۱۴ دستگاه را نوسازی کنیم که ۴۰ دستگاه در آبان ماه تحویل داده شده و ۷۴ دستگاه دیگر تا فروردین ماه تحویل داده خواهد شد و می توان گفت رکورد نوسازی ناوگان طی ادوار نوسازی ناوگان را در یک سال انجام دادهایم.

 

وی امضای تفاهم نامه بین شهرداری اهواز و بانک ملی را اتفاق خوب دیگر در زمینه نوسازی ناوگان اعلام و عنوان کرد: بر اساس الگو از یکی از کلان شهرها مبنی بر اینکه اگر بانک تسهیلاتی به رانندگان تاکسی بدهد شهرداری از ۲۳ درصد سود تسهیلات ۱۹ درصد را پرداخت کند و راننده تاکسی تنها ۴ درصد از سود را پرداخت میکند، در آبان ماه تفاهمنامه ای با بانک ملی و با حضور استاندار منعقد شد که بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۵۰ راننده تاکسی و هر راننده به مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان پرداخت شود، تاکنون پیش فاکتور ۱۱۰ راننده در حال انجام است و هفته جاری پیش فاکتور این افراد به ایران خودرو صادر میشود که میتوان گفت یکی از اقدامات بزرگ شهرداری اهواز در بحث نوسازی ناوگان بوده و طی سالهای اخیر این اتفاق رخ نداده بود.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با بیان اینکه برای اولین بار از منابع سازمان بهزیستی نوسازی ناوگان انجام شده است، تصریح کرد: کاری را آغاز کردیم و به ۱۱ مددجوی سازمان بهزیستی تسهیلات پرداخت کردهایم به این صورت که سازمان بهزیستی پذیرفته به هر کدام از مددجویان ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت کند و تاکنون ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از منابع تسهیلات بهزیستی پرداخت شده است.

 

صفی خانی اضافه کرد: تاکنون ۲۶۵ دستگاه نوسازی ناوگان در اهواز انجام شده است که از این تعداد ۱۱۴ دستگاه تحویل شده و مابقی در مرحله صدور پیش فاکتور است، برای ۱۰۰ دستگاه دیگر مراحل معرفی رانندگان به بانک در حال انجام است که میتوان گفت جمعاً ۳۶۵ دستگاه نوسازی ناوگان انجام شده که عدد بسیار قابل توجهی است.

صنایع خوزستان پای کار نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیایند

وی با اشاره به ظرفیت صنایع موجود در استان گفت: با همت شورای شهر، شهردار اهواز، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری، مدیران کمیته امداد و بهزیستی تاکنون موفق شدیم ۳۶۵ دستگاه نوسازی ناوگان انجام دهیم و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات که مبلغی از آن پرداخت شده و مابقی در حال انجام است را داشته باشیم در واقع ما تلاش خود را کرده‌ایم اما برای نوسازی کل ناوگان تاکسیرانی به یک هزار و ۳۵۰ فقره تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز است که برای ظرفیت های بزرگ صنایعی مثل مناطق نفت خیز جنوب در استان خوزستان عدد بسیار کوچکی است و با همت صنایع می‌توان تمام خودروهای فرسوده اهواز را نوسازی کرد چرا که همه آنها هم از خدمات حمل و نقل شهری بهره‌مند هستند لذا همانطور که کمیته امداد و بهزیستی پای کار آمده‌اند از صنایع مطالبه می‌کنیم که در این خصوص پای کار بیایند.

 

  مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با بیان اینکه در زمینه احداث ایستگاه و پایانه تاکسی اقدامات خوبی صورت گرفته تصریح کرد: متاسفانه در کلانشهر اهواز تنها یک پایانه تاکسی در ابتدای خیابان سلمان فارسی نبش خیابان خسروی به متراژ ۴۰۰ متر و با ۱۴ خط تاکسی وجود دارد که بر این اساس می‌توان گفت طی ۲۰ سال اخیر هیچ پایانه ای به حمل و نقل عمومی اضافه نشده است اما با همت شهردار و اعضای شورای شهر زمینی به متراژ ۱۸۰۰ متر در خیابان سلمان فارسی نبش خیابان ادهم برای دومین پایانه تاکسی اهواز اختصاص داده شد که خوشبختانه مطالعات آن انجام شده است،سعی کرده‌ایم برای این پایانه بر اساس اقلیم خوزستان و یک سازه سبک چادری لحاظ بکنیم.  

    

صفی خانی ادامه داد: از آنجایی که قرار است در خیابان سلمان فارسی تنها حمل و نقل عمومی اتفاق بیفتد، ۱۰ خط تاکسی خیابان سلمان فارسی شرقی حد فاصل ۳۰ متری تا اتوبان آیت الله بهبهانی به دلیل چهره نازیبا و ایجاد ترافیک در این خیابان ساماندهی و طراحی پایانه را انجام داده‌ایم که انشاالله ابتدای سال آینده مراحل مناقصه آن آغاز می‌شود و اگر همت بکنیم ظرف ۴ ماه می‌توانیم این پایانه را به عنوان دومین پایان تاکسی به نام شهید مدافع حرم شهید سجاد باوی افتتاح کنیم.

 

وی افزود: همیشه اصحاب رسانه از ما گله‌مند بودند که چرا رانندگان تاکسی سرپناهی بالای سر ندارند که البته سوال ما هم همین است که چرا طی این سال‌ها در اهواز هیچ سرپناهی برای رانندگان تاکسی و مسافرین در نظر گرفته نشده است. با همتی که در این ۱۶ ماه انجام داده‌ایم اولین ایستگاه مسقف تاکسی را در میدان بسیج (فلکه ساعت) احداث کردیم. همچنین در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری اهواز مطالعات فاز صفر طراحی ایستگاه تاکسی میدان شهدا در حال انجام است.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز بیان کرد: همچنین سایر مناطق از ما درخواست داشتند که ایستگاه تاکسی را در محل هایی مثل درب دانشگاه آزاد، بلوار معلم و... احداث کنیم که در تلاش هستیم تا در سال ۱۴۰۳ حداقل ۳ یا ۴ نقطه دیگر از شهر اهواز را به این ایستگاه تاکسی مجهز کنیم.

انجام بیش از ۱۲ هزار تراکنش با اپلیکیشن اهواز من

صفی خانی پرداخت آنلاین کرایه تاکسی را اقدام دیگر این سازمان اعلام و عنوان کرد: اپلیکیشن اهواز من توسط سازمان فاوای شهرداری ایجاد شد که یک اقدام بسیار ارزشمند است از آنجایی که همیشه برای رانندگان تاکسی و مسافرین دغدغه پرداخت کرایه مازاد و پول خورد وجود داشت از این نرم افزار کاربردی استفاده کرده و علی رغم مقاومت بسیاری از رانندگان تاکسی، برای ۸۰۰ تاکسی اپلیکیشن اهواز من را نصب کرده ایم که بیش از ۱۲ هزار تراکنش انجام شده است

 

وی عنوان کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری همایش سفیران شهر را برگزار کردیم که در این همایش از ۱۰۰ راننده تاکسی اهواز تجلیل شد.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز اظهار کرد: آموزش رانندگان تاکسی چند سال مغفول مانده بود. یکی از مهمترین دلایل پیشرفت تاکسیرانی آموزش‌های لازم شهرسازی، تعهد مسئولیت پذیری، قوانین راهنمایی و رانندگی،بهداشت فردی و کنترل خشم بوده که نسبت به این کار اقدام کرده و قریب به چهار دوره آموزشی برای بیش از ۴۰۰ راننده تاکسی برگزار کردیم. همچنین برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم تا در سال آینده با توجه به بودجه در شهرداری اهواز بتوانیم آموزش کل ناوگان تاکسیرانی اهواز را انجام دهیم چرا که قطعاً تاکسیرانی موفق خواهد بود که رانندگان آن آموزش ببینند.

 

صفی خانی اظهار کرد: سامانه سپند اقدام دیگر سازمان تاکسیرانی است که در حوزه سرویس مدارس صورت گرفته است. ابتدای ورود بند به سازمان تاکسیرانی در این بخش شرایط خوبی نداشتیم اما خوشبختانه امروز بیش از ۸۰۰ خودرو و بیش از ۳۳ شرکت حوزه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۲ در سامانه سپند ثبت شده اند به طوری که سال گذشته تنها ۵۰ خودرو در سامانه ثبت شده بودند و بر اساس آمار می‌توان گفت ما جز شهرهای برتر کشور در این زمینه هستیم.

 

وی گفت: در زمینه نظارتی و گشت بازرسی در سطح شهر و برخورد با تخلفات رانندگان تاکسی بیش از ۱۳ جلسه کمیته انضباطی در سال گذشته داشتیم که این تخلفات از طریق سامانه ۱۳۷ به ما اعلام می‌شد. 

              

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها