اسرائیل حماقت کند، وعدۀ صادق دوم رقم خواهد خورد
یکی از رهبران مقاومت اسلامی عراق:

اسرائیل حماقت کند، وعدۀ صادق دوم رقم خواهد خورد

۷ نکته کلیدی سخنان سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام

هفته‌های تعیین‌کننده میدان

عبدالباری عطوان، تحلیلگر جهان عرب به واکاوی سخنان روز سه‌شنبه‌ ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین‌(حماس) پرداخت و هفت نکته بارز و کلیدی آن را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۱۴۵۳۹۲۰
 
عطوان با اشاره به سخنان روز سه‌شنبه ابوعبیده به مناسبت سپری شدن ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، به هفت نکته بارز سخنان وی به شرح زیر اشاره کرد:

نخست، خواستار تشدید واکنش مقاومتی در همه اشکال و در همه میادین شد که این، گواهی بر روزها و هفته‌های پرالتهاب در میادین رویارویی است. 

دوم، تاکید بر این‌که دشمن همچنان در شن‌های غزه گرفتار شده و نتوانسته به جز کشتار، ویرانی و قتل، کاری از پیش ببرد و ماندن یا خروجش در هر دو حالت هزینه‌آور است. 

سوم، تاکید مجدد بر این‌که فشارهای نظامی، مقاومت را از پا درنخواهد آورد و خدشه‌ای در مواضع آن ایجاد نخواهد کرد، بلکه آن را ثابت‌قدم‌تر خواهد کرد و به هیچ‌وجه امتیازی نخواهد داد و حافظ حقوق کامل ملت فلسطین است. 

چهارم، حماس از شروط خود شامل عقب‌نشینی اشغالگران از غزه، برداشتن محاصره، بازگشت همه آوارگان به دیارشان و شروع عملیات بازسازی، عقب نمی‌نشیند و ماندگار و ریشه‌دار است. 

پنجم، تمجید از عملیات وعده صادق و این‌که قواعد درگیری جدیدی ایجاد کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت. 

ششم، اشاره به حوادث کرانه باختری و مقاومت فزاینده علیه اشغالگران و اوضاع آشفته صهیونیست‌ها و این‌که پیروزی برای مقاومت و نمایانگر سردرگمی و ناامیدی در میان صفوف دشمن است. 

هفتم، تقدیر و تشکر از همه حامیان طوفان الاقصی از ملت‌ها تا گروه‌ها به‌ویژه در لبنان، یمن و عراق. 

عطوان افزود: این‌که گروه‌های مقاومت ۲۰۰ روز در برابر ارتش قوی مورد حمایت سه کشور بزرگ آمریکا، انگلیس و فرانسه بایستند، آن هم در حالی که تانک و گنبد آهنین و ناو جنگی و جنگنده ندارند و با ۵۶۰ هزار نظامی بجنگند، پیروزی بزرگ و بی‌سابقه و مایه مباهات است. این تحلیلگر ادامه داد: مقاومت در غزه محاصره شده، فرمانده اطلاعات نظامی اسرائیل را برانداخت و رژیم اشغالگر را مجبور به خروج نیروهایش از غزه به منظور کاهش تلفات کرد. مقاومت، اسطوره بازدارندگی اسرائیلی را درهم شکست و همه طرح‌های دشمن را خنثی و موجب ایجاد رعب و وحشت در میان شهرک‌نشینان شد. وی نوشت: به برکت گردان‌های مقاومت و پایداری آنها و وحدت میادین، یمن به کشوری بزرگ تبدیل شد که بدون ترس به مقابله با ناوهای جنگی و کشتی‌های تجاری آمریکا پرداخت و مناطق الجلیل الاعلی و الجلیل سفلی در شمال فلسطین اشغالی زیر آتش قرار گرفت و بیش از ۲۵۰ هزار شهرک‌نشین از موشک‌ها و پهپادهای حزب‌ا... که در حال جنگ فرسایشی از جنوب لبنان است، گریختند. به برکت مقاومت، همچنین مقاومت اسلامی عراق با قدرت وارد میدان شد و پایگاه‌های آمریکا را در عراق و سوریه و شهرک‌های ایلات و فرودگاه حیفا و سکوهای گازی‌اش هدف قرار داد. عطوان اضافه کرد: ابوعبیده نامی غالب برای متولدان نسل پیروز در جهان عرب و اسلام شده و بشارت‌دهنده پیروزی و احیای روحیه عزت در کالبد امت محمدی و بیداری آن از خواب عمیق است. این تحلیلگر افزود: آیا اسرائیل جرات حمله به ایران، سفارتخانه یا مستشاران را خواهد داشت؟ پس از عملیات وعده صادق و گذشت ۲۰۰ روز از عملیات طوفان الاقصی، پاسخ «نه بزرگ» است. مادامی که یحیی السنوار(رهبر حماس در غزه) و مشاورانش نبرد جانانه را از غزه به پیش می‌برند و تا زمانی که ابوعبیده سرود پیروزی سر‌می‌دهد، این به منزله پایان دوره اسرائیلی و شکل‌‌گیری جهان عرب جدیدی است که عنوانش «مقاومت و شهادت بر ویرانه‌هایش» است. 

وقت پایان شیطان؛ دومینوی استعفا در ارتش صهیونیستی
منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند بعد از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.رسانه‌های صهیونیستی نوشتند گلوله برفی استعفاها در داخل ارتش این رژیم به راه افتاده و بعد از استعفای آهارون هالیوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم یهودا فوکس، فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده واحد۸۲۰۰ گزینه بعدی خواهد بود. واحد ۸۲۰۰ بزرگ‌ترین واحد در اداره اطلاعات نظامی رژیم غاصب اسرائیل است که وظیفه جمع‌آوری اطلاعات کلیدی و توسعه ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات و به روز‌رسانی مداوم آنها، تجزیه و تحلیل و پردازش داده‌ها و ارائه اطلاعات به مقامات ذی‌صلاح را به‌عهده دارد و در بیشتر مواقع کار خود را از داخل مناطق جنگی انجام می‌دهد.این واحد بر توسعه فنی و بعد سایبری با هدف دستیابی به برتری اطلاعاتی در تمام سطوح سیستم امنیتی رژیم اسرائیل اعم از نظامی وسیاسی متکی است.آهارون هالیوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی روز دوشنبه پس از اعلام استعفای خود به‌دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) و غافلگیر شدن در این روز، گفت: ۷ اکتبر، روز سیاهی برای من است. وی در استعفانامه خود به رئیس ستاد کل ارتش این رژیم، نوشت: حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، عملیاتی را انجام داد که برای ما نتایجی دردناک داشت و واحد تحت فرمان من در سطح مأموریت محوله (برای پیش‌بینی وقوع عملیات طوفان الاقصی) درست عمل نکرد. 
هالیوا افزود: خاطره این روز سیاه را شبانه‌روز با خود دارم  و درد شدید ناشی از آن تا ابد با من خواهد بود. عصر روز دوشنبه نیز خبر تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش برای استعفا در رسانه‌ها منتشر شد و یهودا فوکس پس از سه سال خدمت در این سمت، تصمیم خود را برای استعفا به هرتزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد. 
براساس این گزارش، فوکس گفته است تا ماه آگوست سال جاری میلادی از منصب خود استعفا خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها