آنروا روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از ۲ بار تلاش «افراط گرایان صهیونیست» برای آتش زدن مقر آن، مجتمع اداری خود در قدس شرقی اشغالی را به طور موقت تعطیل کرده است.
کد خبر: ۱۴۵۵۹۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در این باره در صفحه خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: عصر پنجشنبه ساکنان اسرائیلی ۲ بار اطراف مقر آنروا در قدس شرقی اشغالی را آتش زدند.

وی افزود این مساله جان کارمندان سازمان ملل را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

لازارینی گفت: «این اتفاق در حالی رخ داد که کارکنان آنروا و دیگر آژانس‌های سازمان ملل در محوطه بودند. در حالی که هیچ تلفات جانی در بین کارکنان ما وجود نداشت، آتش سوزی خسارات زیادی به مناطق بیرونی وارد کرد. در محوطه مقر آنروا، یک پمپ بنزین برای ناوگان خودروهای آژانس وجود دارد.»

وی ادامه داد: مدیر دفتر ما با کمک سایر کارمندان مجبور شد خود آتش را خاموش کند، زیرا مدتی طول کشید تا ماشین‌های آتش نشانی و پلیس اسرائیل برسند.

لازارینی در پست خود اشاره کرد که جمعیتی با همراهی مردان مسلح در خارج از مجتمع دیده شدند که شعار می‌دادند «سازمان ملل را بسوزانید».

او ادامه داد: «این یک تحول وحشتناک است... من تصمیم گرفته‌ام تا مجتمع‌مان را ببندم تا امنیت کافی دوباره برقرار شود.»

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که در ۲ ماه گذشته، تندروهای اسرائیلی تظاهراتی را در خارج از محوطه آنروا در قدس اشغالی سازماندهی کرده‌اند.

وی به نوعی به تشدید تنش در این هفته اشاره کرد زمانی که تظاهرکنندگان به سمت کارکنان سازمان ملل و ساختمان‌های مجتمع آنروا سنگ پرتاب کردند.

آنروا که تقریباً تمام کمک‌ها به غزه را هماهنگ می‌کند، از ژانویه با بحران مواجه شده است، زمانی که اشغالگران حدود ۱۲ نفر از ۱۳ هزار کارمند این نهاد در نوار غزه را به دست داشتن در حمله حماس به اراضی اشغالی در هفت اکتبر متهم کردند.

این امر باعث شد که چندین کشور کمک کننده، از جمله ایالات متحده، کمک‌های مالی خود را به این آژانس به حالت تعلیق درآورند؛ موضوعی که تلاش‌های این آژانس برای ارائه کمک‌های بسیار مورد نیاز در غزه را تهدید می‌کند، اگرچه چندین کشور بعداً کمک‌های مالی خود را از سر گرفتند.

این در حالی است که دولت اردن و قطر نیز حمله شهرک نشینان به مقر آنروا در قدس اشغالی را به شدت محکوم کردند و آن را چالشی آشکار برای قوانین بین‌المللی و ارعاب آشکار در پوشش آزادی بیان دانستند.

وزارت امور خارجه قطر در پلتفرم ایکس هشدار داد که هدف قرار دادن سیستماتیک آنروا توسط اسرائیل در نهایت برچیدن آن و محروم کردن میلیون‌ها فلسطینی از خدمات آن را در پی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها