رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: کسانی که بنده را رهبری مخالفان دولت می‌نامند بنای تسویه حساب سیاسی داشته و عدم رای اعتماد وزرا به انگیزه مخالفت با کلیت دولت نیست.
کد خبر: ۵۸۹۸۹۹
انتساب مخالفت من با دولت، تسویه حساب سیاسی است

غلامعلی حدادعادل در دومین روز از چهاردهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: آن حوادثی که در دنیا رخ می‌دهد فقط می‌شود تا بیشتر قدردان انقلاب می‌باشیم و امروز آنچه در مصر می‌گذرد باید آئینه‌ای باشد تا در آن نظر کنیم و صراط مستقیم خود را به‌پیمائیم.

وی افزود: 3 رکن اصلی انقلاب ایمان به خدا، رهبری و مردم بوده و این 3 رکن انقلاب را به پیروزی رساند و برای بقای آن همچنان باید به این 3 رکن اهتمام ویژه داشته باشیم.

حدادعادل با تاکید بر نقش مردم در انقلاب اسلامی گفت: نکته مهم این است که انقلاب اسلامی درهایی از مسئولیت کشور را به روی مردمی باز کرد که قبل از انقلاب هرگز چنین فرصتی را نداشتند، قبل از انقلاب حاکمیت و قدرت به گونه‌ای بود که فقط به طور اشرافی و سلطنتی قدر در میان یک خانواده می‌چرخید و توده مردم در سرنوشت خود موثر نبودند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: اتفاقی که در انقلاب اسلامی افتاد این بود که مردمی که هیچ وقت فرصت تصمیم‌گیری در کشور را نداشتند در 35 سال گذشته بسیاری از مسئولیت‌ها را گرفته و این تحولی واقعی است که انقلاب اسلامی عامه مردم را در اداره کشور سهیم می‌کند.

وی افزود: مسئله مهم این است که نباید درگیر زندگی و تجملات دنیایی شد و امروز مسئولان بدانند که نباید گرفتار چرب و شیرین زندگی شوند و همچنین خود را طبقه حاکم ممتاز در مردم تلقی کنند.

حدادعادل گفت: باید شرایطی ایجاد شود که هر جوانان مؤمن، کاردان، خلاق و سالم فرصت حضور در اجتماع را داشته باشد نه اینکه ناخواسته دور خود حصاری ببندیم و نعمت حضور مردم را در انقلاب مخدوش کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نهادینه شدن انتقال نرم قدرت از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی است، تاکید کرد:‌ انتقال قدرت همیشه در ایران خونین و خشن بوده و انقلاب اسلامی در ایران انتقال نرم قدرت را به ما آموخت که به واسطه مردم‌سالاری دینی و حضور مردم در صحنه همراه با شکوه و اقتدار می‌شود انتقال نرم قدرت را انجام داد.

حدادعادل افزود: سواید و برکات انتقال نرم قدرت را در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شاهد بودیم، جمعیت کثیر در کمال آرامش پای صندوق‌های رای حاضر شدند که دنیای اطراف در آتش و درگیری می‌سوخت.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران امروز به فرهیختگی و بلوغ سیاسی رسیده‌اند؛ در سال 88 انتقال نرم قدرت صورت گرفت اما تهمت و ادعای تقلب بهانه‌ای به دست دشمنان قسم‌ خورده انقلاب داد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوایم در دولت جدید همانطور که گفته‌اند در کشور اعتدال و آرامش را حاکم کنند و موفقیت در حماسه اقتصادی مسلتزم آرامش است، باید تلاش کنیم کشور به سال‌های پرتنش 78 و 88 بر نگردد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ما نمایندگان مجلس اگر در دادن رای اعتماد به وزرا بحثی می‌کنیم و مخالفت خود را ابراز می‌کنیم به معنی و با انگیزه مخالفت با کلیت دولت نیست بلکه دلایل و انگیزه‌ای برای همکاری با دولت جدید داریم.

وی اظهار کرد: اگر نقدی می‌کنیم به فرمایش مقام معظم رهبری برای انتخاب وزرای صالح بوده و اینکه کسی را رد می‌کنیم از این حیث است که احتمال می‌دهیم در بعضی موارد زمینه را برای ایجاد تشنج فراهم کنند.

حدادعادل افزود: برخی حتی به بنده عنوان رهبری مخالفان دولت را داده‌اند اما به صراحت اعلام می‌کنم این تسویه حساب‌های سیاسی است و برخی افراد کم‌مایه فتنه‌انگیزی می‌کنند.

به گفته رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس بنا داریم در حفظ آرامش و اعتدال که لازمه گشایش اقتصادی است مددکار دولت باشیم.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها