نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تلاش های تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در ژنو قدردانی کرد.
کد خبر: ۶۱۸۵۶۹
قدردانی نایب رئیس مجلس از تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمددحسن ابوترابی فرد» اظهارداشت: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو به خوبی توانستند از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

ابوترابی فرد، افزود: این پیروزی را مرهون مقاومت ملتی می دانیم که به امام خمینی (ره) اقتدا کردند.

وی گفت: ما با تاکید بر حق مسلم ملت ایران در برخورداری از غنی سازی اورانیوم برای اهداف مشروع، از اقدامات و گام های بلند در این راه حمایت می کنیم.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر رهبری داهیانه مقام معظم رهبری که تجسم عینی حضور فقه، اخلاق و دانش در عرصه سیاست است و خود را یک انقلابی می داند نه یک دیپلمات در متن انقلاب نبود، نمایندگان ایران در ژنو این گونه نمی توانستند از منافع ملی و حقوق مشروع ما دفاع کنند.

ابوترابی ضمن تقدیر از تلاش های ارزشمند ایران و خصوصا وزیر امور خارجه در مذاکرات ژنو، این پیروزی را در این مرحله مرهون مقاومت ملی مردم ایران دانست که به امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اقتدا کردند و در مقابل فشارها، مقاوم ایستاده و برای رسیدن به تمامی حقوق مشروع خود راهی جز ایستادگی در چارچوب رهنمودهای رهبری نشناختند.

وی ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران را با قامتی استوار و با اقتدار حاصل از حماسه سیاسی 24 خرداد رویاروی زیاده خواهان جهان در مسیر دفاع از منافع ملی می بینیم.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پافشاری ایران بر حق قطعی و مسلم خود در برخورداری از غنی سازی اورانیوم برای اهداف مشروع و حقوق مسلم خویش، از اقدامات بلندی که در این راه برداشته شده حمایت کرد.

ابوترابی فرد همچنین پیروزی تیم ملی فوتبال ساحلی در سومین دوره جام بین قاره ای را تبریک گفت و آن را مایه مباهات، سربلندی و شادی و شعف ایرانیان دانست.

وی همچنین برای تیم قدرتمند والیبال که مقتدرانه در مقابل تیم های مقتدر امروز جهان مثل آمریکا و ایتالیا با قدرت به پیروزی رسید آرزوی موفقیت کرد.

ابوترابی فرد با اشاره به این که فارغ التحصیلان مدرسه بسیج نماد بصیرت، اخلاق و عمل به هنگام هستند گفت: از حدود نیم قرن قبل دنیا با پدیده جدیدی روبه رو شد، پدیده ای که از بالندگی، نشاط، امید لبریز به آینده، عمق بصیرت، دانش، شجاعت و ایستادگی برخوردار بود.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پدیده (بسیج) را می توان برون رفتی بر تمامی چالش ها، تنگناها و غلبه بر دشمنان مستکبر را در آراستگی و اتکا به قرآن جستجو کرد و هیچگاه در اندیشه دستیابی به مال و مقام نبود.

ابوترابی فرد گفت: این پدیده در شخصیت انقلابی و علمی امام خمینی (ره) تجلی یافت و در پرتو بصیرت، مجاهدت و مقاومت این قله بلند درهای مدرسه انقلاب را بر روی مردم گشود.

ابوترابی فرد تاکید کرد: ملت هوشمند ایران در مدرسه انقلاب که همان مدرسه بسیج است ثبت نام کردند و با الهام از استعداد جوشان کشورمان و ایمان و اعتقاد به مقام والا و ارزشمندی دست یافتند که نام زیبای بسیجی زیبنده آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها