تقویت جبهه مقاومت چطور محقق می شود؟

امتداد فرماندهی حاج قاسم

دی، ماه حاج قاسم است، یادآور تیتر تلخ و سنگین «ملت عزیز ایران، سردار بزرگ پرافتخار اسلام آسمانی شد» از روزی که ایران در غم از دست دادن حاج قاسم گریست چهارسال می گذرد اما هنوز و احتمالا همیشه یادآوری خبر شهادت حاج قاسم سخت است.
کد خبر: ۱۴۳۸۶۷۸
 
دیروز که آقا برای سالگرد سردار با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند، خط مهمی برای ادامه مسیر شهید سلیمانی ترسیم کردند. «گسترش بیش از پیش نام و یاد و خصوصیات این شهید.» البته این جمله تاکیدی یک پیوست مهم داشت، آنجا که رهبری گفتند مهم‌ترین نقش و خدمت این شهید بزرگوار، احیای جبهه مقاومت در منطقه بوده است. این روزها نمی‌شود از مقاومت حرف زد و یادی از مقاومت جانانه مردم غزه نکرد؛ مقاومتِ نزدیک به سه‌ماهه غزه که به تعبیر رهبری به‌علت وجود جبهه مقاومت است و شهید سلیمانی برای احیای جبهه مقاومت تلاش بسیاری کرد. مردی که اینک امتداد راه او در سردار قاآنی متجلی است و دیروز هم رهبری با تمجید و تقدیر از تلاش‌های سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه خط جدیدی را گشودند: «باید خط تقویت جبهه مقاومت همچنان ادامه یابد.» 
سردار قاآنی فرمانده‌ای عملیاتی ــ اطلاعاتی است که بیش از یک دهه همراه با سپهبد سلیمانی در جبهه مقاومت حضور داشته است. ناشناخته‌ماندن او به‌رغم نقش مهم و راهبردی که در نیروی قدس سپاه داشت، باعث شده بود به او لقب «فرمانده در سایه» و «مغز متفکر» بدهند. درواقع سردار قاآنی اگرچه از برجسته‌ترین فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس بوده و در آن دوران فرماندهی لشکرهای ۲۱ امام رضا و ۵ نصر را به‌عهده داشته و سال‌ها هم جانشین فرمانده نیروی قدس بوده اما تا قبل شهادت سردار چهره‌ای کمتر شناخته‌شده برای مردم و رسانه‌ها بود.  آبان ماه امسال و درست در بحبوبه جنگ غزه هم یک شیطنت رسانه‌ای به دنبال ایجادتقابل درون جبهه‌ای بود؛ اگر خاطرتان باشد در آن بازه زمانی خبرگزاری رویترز مدعی شده بود رهبری در دیدارش با اسماعیل هنیه در تهران به او گفته است شما به ما خبر ندادید می‌خواهید دست به حمله در هفت اکتبر بزنید. ما برای شما وارد جنگ نمی‌شویم و به افراد خودتان بگویید مرتبا از ایران و حزب‌ا... نخواهند که وارد جنگ شویم.  این خط فیک نیوز یک دلیل بیشتر نداشت؛ سردرگمی غرب در شناخت ابعاد عملیات طوفان الاقصی و دل‌نگرانی شدید از فرسایش ارتش صهیونیستی در غزه طی عملیات نامتقارن باعث شد که سرویس‌های اطلاعاتی غربی با تولید اخبار جعلی و جهت‌دار سعی کنند میان ارکان مقاومت در منطقه اختلاف‌افکنی کرده و دل‌های استوار مردم فلسطین در این جنگ نابرابر را بلرزانند.  
 
نامه نگاری سردار قاآنی و محمد ضیف  
البته این تاکتیک انگلیسی، اما قدیمی خیلی زود شکست خورد، چراکه پیام روشن، بدون تعارف و نیز راهبردی از سوی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به محمد ضیف، فرمانده نظامی حماس تمامی راهبردهای جاری را دچار شکست کرد. سردار اسماعیل قاآنی خطاب به ابوخالد محمدالضیف گفته است: اطمینان داشته باشید که برادران‌تان که در محور قدس و مقاومت با شما متحد هستند، اجازه نخواهند داد که دشمن و حامیانش، غزه و مردم آن را در یک‌گوشه تحت‌فشار قرار دهند، برادران شما که در محور قدس و مقاومت با شما متحد هستند، نمی‌گذارند دشمن به اهداف کثیف خود در سطح غزه و فلسطین دست یابد، ما به شما اطمینان می‌دهیم که به‌عنوان بخشی از حفاظت و حمایت مؤثر و مستمر از مقاومت، هر کاری را که باید در این نبرد تاریخی انجام دهیم، انجام خواهیم داد. چند روز قبل هم سردار قاآنی در آیین بزرگداشت شهید حسین پورجعفری به تبیین مختصات مقاومت در رویکرد جدید پرداخته و گفته بود: مقاومت در سراسر منطقه هرکدام ساختار مستقل و مناسب خود را دارند و گروه‌های مقاومت مرحله به مرحله رشد کردند و امروز تمام ارکان جبهه مقاومت در سطح منطقه خودشان صاحب تصمیم و تشخیص هستند. سردار قاآنی این را هم گفته بود که همین دوره مقاومت فلسطین با تدبیر خودش و برنامه‌ای که تنظیم کرده بود کار را شروع کرد و برای اولین بار در این مقطع به دلیل جنایات گسترده‌ای که رژیم صهیونیستی علیه مردم مسلمان فلسطین انجام دادند خودشان تدبیر کردند و مرحله به مرحله همه کارهایی که خودشان کردند با برنامه و تدبیر و چقدر زیبا انجام دادند. البته فرمانده نیروی قدس سپاه خطاب به سردمداران رژیم‌صهیونیستی هم تأکید کرده بود که شما شهید رضی موسوی را ترور می‌کنید، زیرا نتوانستید در میدان جنگ غزه چیزی به دست آورید و ایران به نقشه‌های شما کشیده نمی‌شود.رژیم صهیونیستی و آمریکا از ابتدای جنگ تاکنون چه دستاوردهایی داشتند؟ هنر آنها فقط کشتن زنان و کودکان بی‌گناه است.سردار البته خطاب مهمی هم به آمریکایی‌ها داشت  و گفته بود: اگر به رفتارهای غیرمنطقی خود در عراق ادامه دهید، مقاومت عراق ملاحظات خود را کنار گذاشته و به شما پاسخ دیگری خواهد داد. 
 
یاران مقاومت  
یکی دیگر از یاران موثر و خوشنام حاج قاسم که امتداد فرماندهی سردار در جبهه مقاومت بود، شهید سیدرضی است که هفته قبل در دمشق به شهادت رسید، آن هم درست در حوالی سالگرد سردار شهید. حالا رئیس جمهور هم به دیدار خانواده سیدرضی رفت.  رئیس جمهور شامگاه شنبه با حضور در منزل سردار شهید سید رضی موسوی با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهور ایثار و فداکاری شهدا را سنگ زیر بنای امنیت و اقتدار کشور و رهاورد مجاهدت و شهادت‌شان  برای ملت را شرافت و عزت عنوان کرد و افزود: قطعاً خدمات و مجاهدت‌های این سردار بزرگ در راه پشتیبانی و توانمندسازی جبهه مقاومت اسلامی نام او را در کنار یاران و همرزمانش در تاریخ پرافتخار این کشور تا همیشه ماندگار خواهد کرد.  رئیسی در ادامه اقدام خبیثانه و بزدلانه رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار شهید موسوی را ناشی از عجز و سرخوردگی این رژیم در برابر جبهه مقاومت اسلامی در منطقه دانست و تأکید کرد: قطعا این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند و جنایتکاران صهیونیست تاوان این جنایت را خواهند داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها